نمونه کار فراسیتی

وبلاگ

چاپ کاتالوگ و برشور در تهران

با وجود گسترش علم و دانش همچنان چاپ کاتالوگ و بروشور از موثرترین و مقرون به صرفه ترین روشهای تبلیغات در دنیای تجارت است. صنعت چاپ، به ویژه چاپ کاتالوگ و بروشور، مستقیما با بسیاری از فعالیت‌های تجاری و اقتصادی مرتبط است. در دنیای امروز که بازاریابی و تبلیغات عامل بسیار موثری برای موفقیت کسب و کار نام برده می‌شود؛ چاپ کاتالوگ، بروشور، بنر و … همچنان یکی از راه‌های تبلیغات موثر در عرضه محصولات یا خدمات به بازار هدف است.

اهداف چاپ کاتالوگ:

  • اطلاعات دادن به مشتریان
  • استفاده از کاتالوگ به عنوان یک ابزار تبلیغاتی

نکاتی که باید برای چاپ کاتالوگ خوب رعایت شود:

  • محتوای مفید: یک کاتالوگ خوب باید شامل تمام سوالات مشتری و پاسخ جامع به آن‌ها باشد.
  • انتخاب ابعاد مناسب: ابعاد آن باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل حمل باشد.
  • تعداد صفحات مناسب: کاتالوگ باید کم حجم و پر محتوا باشد.
  • اندازه فونت مناسب: فونت علاوه بر زیبایی، خوانایی هم داشته باشد.
  • انتخاب رنگ مناسب: برای انتخاب رنگ به معانی و احساسی که رنگ القا می‌کند، باید توجه کرد. به عنوان مثال: رنگ آبی حس اعتماد در افراد ایجاد می‌‌کند. کاتالوگ‌های خوب معمولا دارای ترکیب رنگ 4 تایی هستند.
  • انتخاب عکس مناسب: عکس و متن باید با هم هماهنگی داشته باشند.
  • گرماژ صفحات داخلی و جلد: گرماژ یک کاتالوگ چاپی را ابعاد و تعداد صفحات مشخص می‌‌کنند.

گرماژ بالاتر=وزن بالاتر=قیمت بیشتر(گرماژ یک کاغذ=وزن گرمی‌‌ یک کاغذ در ابعاد یک متر مربع)

 

انواع چاپ کاتالوگ:

چاپ کاتالوگ

 

چاپ کاتالوگ به دو روش چاپ آفست و چاپ دیجیتال انجام می‌‌شود. امروزه بسیاری از سازمان‌ها در تیراژ پایین کاتالوگ چاپ می‌‌کنند. چاپ دیجیتال مناسب برای تیراژ پایین بوده و باعث افزایش کیفیت و صرفه جویی در هزینه‌های سازمان می‌‌شود؛ اما اگر سازمان مدنظر دارد چاپ در تیراژ بالا انجام دهد، بهتر است چاپ افست را انتخاب کند.

انواع صحافی کاتالوگ چاپی:

  • صحافی با چسب

  • صحافی به صورت سیمی

  • صحافی به صورت منگنه تخت

  • صحافی به صورت منگنه لوپ

ارزان و مقرون به‌صرفه‌ترین چاپ کاتالوگ:

کاتالوگ‌ها با تیراژ کم و به صورت افست چاپ می‌شوند. اگر چاپ کاتالوگ در تیراژ 1000 یا بالاتر صورت بگیرد نسبت به چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر می‌شود.

بهترین و کمترین زمان برای چاپ کاتالوگ:

اگر از فرم اختصاصی برای چاپ کاتالوگ خود استفاده کنید؛ زمان کوتاه تری برای تولید کاتالوگ صرف می‌شود و همچنین کیفیت بالایی خواهید داشت. اما اگر کاتالوگ ارزان و فوری مدنظر شماست، بهتر است فرم عمومی چاپ آفست را انتخاب کنید.

کمترین تیراژ چاپ کاتالوگ:

شما می‌توانید از تیراژ 50 تایی تا بیشتر را برای چاپ کاتالوگ خود انتخاب کنید.

سایز چاپ کاتالوگ:

اغلب از سایز A4 و  A5برای چاپ کاتالوگ استفاده می‌شود. اما با سایز مربعی نیز می‌توان کاتالوگ را چاپ کرد.

بیشترین سایز مورد استفاده برای چاپ کاتالوگ سایز A4 و پس از آن سایز A5 است.

قیمت چاپ کاتالوگ:

هزینه چاپ کاتالوگ براساس کیفیت و نوع چاپ مد نظر مشتری متغییر است.

کاتالوگ با کیفیت

انواع روکش‌های کاتالوگ:

روکش‌های کاتالوگ انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ورنی:

    از مزیت های آن می‌توان تنوع بالا و هزینه تولید را نام برد. استحکام زیادی در برابر خراش و آسیب دارد و همچنین به تصویر جلا می‌دهد. انواع روکش ورنی شامل ورنی روکار یا سرد و ورنی توکار یا حرارتی می‌شود.

  • سلفون:

  • سلفون روکش نازک و منعطفی است که برای مقاوت در برابر ضربه و خراش استفاده می‌شود. در سه نوع سلفون براق و مات و طرح دار در بازار موجود است.
  • UV:

  • از مزیت‌های UV سرعت بالای خشک شدن رنگ چاپ شده، مقاومت و ثبات سطوح چاپ شده است.

انواع روکشUV:

  • UV براق
  • UV مات
  • UV موضعی ساده
  • UV شنی
  • UV اکلیلی
  • لمینت:این نوع روکش دوام و مقاومت زیادی دارد و انواع آن شامل لمینت حرارتی و سرد می‌شود.

چاپ کاتالوگ حرفه ای

اهداف چاپ بروشور:

  • دادن اطلاعات مفید به مشتریان
  • استفاده از بروشور به عنوان یک ابزار تبلیغاتی
  • آموزش نحوه استفاده و بهره برداری از محصول

انواع چاپ بروشور:

  • بروشور تک برگی
  • بروشور لت دار شامل انواع زیر می‌شود:
  • 2 لت
  • 3لت
  • 4لت
  • 5لت
  • بروشور فرمی‌‌ یا کتابچه‌ای
  • بروشور اسلیپ کیس
  • بروشور پمفلت و لیفلت
  • بروشور ضمیمه
  • بروشور Z-FOLDمراحل چاپ کاتالوگ

انواع بروشور از لحاظ طراحی و نوع چاپ:

  • لت دار
  • منگنه ای
  • سیمی‌‌

نکاتی که باید برای چاپ بروشور خوب رعایت شود:

  • اندازه: بروشور باید خوش دست باشد.
  • جنس کاغذ: جنس کاغذ باید سبک و در عین حال محکم باشد.
  • قیمت: چاپ در تیراژ بالا مقرون به صرفه می‌‌شود.
  • محتوا: محتوا از لحاظ متنی و تصویری باید جذاب باشد.
  • جامعیت: بروشور علاوه بر جامع و کامل بودن باید مختصر و مفید باشد.
  • کیفیت: بروشور باید با کیفیت بالا، چشم نواز و مخاطب پسند باشد.پیرینت کاتالوگ

نتیجه گیری:

کاتالوگ برای معرفی کامل، تاریخچه و تمام محصولات شرکت استفاده می‌شود درصورتی که بروشور برای معرفی محصولات منتخب یا نحوه استفاده از محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت‌ها با توجه به نیاز خود باید انتخاب کنند که برای تبلیغات خود از کاتالوگ یا بروشور استفاده کنند.

 

برای سفارش سریع محصول فرم زیر را تکمیل نمایید تا با شما تماس بگیریم!

"*" indicates required fields

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟