نمونه کار فراسیتی

وبلاگ

ارزان‌ترین محصولات چاپ با طلاچاپ

چاپ عمومی و اختصاصی و خدمات

چاپ عمومی و اختصاصی آفست

فهرست مطالب

شماره تماس مجموعه جهت سفارش مستقیم
09917271863
تهران، خیابان جمهوری،خیابان ملت، برج بهارستان، طبقه اول، پلاک 227

ما در این مقاله فرم عمومی و اختصاصی در چاپ افست را معرفی می‌کنیم. در ابتدا توضیحاتی درباره چاپ افست و سپس در خصوص فرم‌های عمومی و اختصاصی بیان کرده و پس از آن به مقایسه این دو می‌پردازیم.

چاپ افست چیست؟

چاپ افست برای ایجاد روشی مقرون به ‌صرفه برای بازسازی آثار هنری ابداع شد و اولین دستگاه چاپ افست توسط رابرت بارکلی و در سال 1875 ساخته شد. پس از گذشت زمان زیاد و با پیشرفت علم و تکنولوژی، شرکت مطبوعاتی پیترپرس برای اولین بار در سال 1903 برای چاپ روزنامه‌های خود از چاپ افست استفاده کرد.
چاپ افست که لیتوگرافی نیز نامیده می‌شود، روشی برای چاپ در تیراژ بالا است که در آن تصاویر و رنگ‌ها، از طریق غلتک‌های مشخص شده، روی صفحات فلزی حرکت کرده و سبب چاپی باکیفیت می‌شود. از چاپ افست به عنوان مقرون به صرفه‌ترین روش چاپی برای چاپ مقادیر زیادی از صفحات یاد می‌شود.
مزیت اصلی چاپ افست، کیفیت بالای تصاویر چاپی و تثبیت رنگ روی کاغذ است. چاپ افست امکان چاپ در تیراژ بالا را فراهم می‌کند که برای سازمان‌ها بسیار مفید و به صرفه است.
چاپگرهای عادی در طی چرخه چاپ، با کم شدن جوهر ممکن است متن و تصاویر را کم رنگ چاپ کنند؛ اما با چاپ افست، اپراتور چاپگر می‌تواند با چرخاندن کلید‌ها جریان جوهر را کنترل کرده و چاپ را با کیفیت خوب تحویل مشتری دهد.
لازم به ذکر است که چاپ افست را می‌توان روی بسیاری از سطوح مانند چرم، وینیل، چاپ روی پارچه، فلز، انواع مختلف کاغذ و کارتن، چوب و پلاستیک انجام داد.
در چاپ افست روش‌های مختلفی برای چاپ وجود دارد که ما 2 نوع فرم عمومی و اختصاصی را بررسی خواهیم کرد.

فرم عمومی در چاپ افست

هر فرم عمومی دارای میانگین رنگی خاص است و رنگها بر اساس رنگ قالب فرم چاپی تنظیم می‌شود. به علت تغییر مداوم مواد اولیهاعم از کاغذ – مرکب – روکش‌ها و … و همچنین تفاوت میانگین رنگی در هر فرم، هیچ کاری با کار دیگر در فرم های عمومی که حتی با اختلاف یک فرم چاپ می‌شوند قابل مقایسه نخواهند بود و اختلاف فرم های عمومی از چاپ تا چاپ ۳۰% خواهد بود.

فرم عمومی چیست؟

به فایل‌های چاپی که به علت کاهش هزینه‌ها با فایل‌های دیگر به صورت مشترک دریک فرم چاپی قرار داده می‌شوند و نسبت به نوع رنگ فایل‌ها تفکیک نمی‌شوند؛ فرم عمومی می‌گویند.
مقرون به صرفه بودن و کیفیت خوب فرم عمومی باعث شده است که فرم عمومی پرمخاطب‌ترین انواع چاپ افست باشد.

محصولات فرم عمومی

کارت ویزیت، سربرگ، تراکت، پاکت نامه، تگ لباس، لیبل‌ها و کاتالوگ های تک برگ از محصولاتی هستند که برای انجام آنها از فرم عمومی استفاده می‌شود.
تیراژ چاپ عمومی براساس نوع محصول 1000، 2000 و 5000 تایی است. اخیرا به علت گرانی، محصولات در تیراژ 500 تایی نیز قابل چاپ هستند.

فرم عمومی چاپ آفست

فرم اختصاصی در چاپ افست

نوع دیگری از چاپ به نام چاپ اختصاصی وجود دارد که در آن برخی از شرایط منعطف‌تر بوده و در اصطلاح دست مشتریان را در انتخاب و رسیدن به محصول خاص و مورد علاقه‌شان باز می‌گذارد.

فرم اختصاصی چیست؟

به فرمی که به صورت اختصاصی فقط طرح یک مشتری در یک فرم چاپی قرار بگیرد، چاپ اختصاصی می‌گویند. در چاپ اختصاصی چاپ را به هر شکل، طرح و جنسی که مدنظرتان است، می‌توان انجام داد. به‌طور کلی در چاپ اختصاصی اکثر خواسته های مشتری برآورده می‌شود.

محصولات فرم اختصاصی

کاتالوگ، پوستر، جعبه، تقویم رومیزی، ساک کاغذی، فولدر و …از محصولات چاپ اختصاصی می‌باشند.

فرم اختصاصی چاپ افست

تفاوت های بین فرم عمومی و اختصاصی در چاپ افست

هزینه

هزینه فرم اختصاصی نسبت به فرم عمومی بسیار بالاتر است. استفاده از فرم اختصاصی زمانی به صرفه می‌شود که در تیراژ بالا یا در تنوع بسیار زیاد صورت بگیرد و گرنه در حجم بسیار پایین اصلا به صرفه نمی‌‌باشد.

حضور ناظر

در فرم‌های اختصاصی این امکان وجود دارد ولی در فرم‌های عمومی خیر.

روش کار در فرم‌ها

در فرم‌های عمومی کار چند مشتری در یک شیت چیده شده و چاپ می‌شود ولی در فرم‌های اختصاصی این اتفاق صورت نمی‌گیرد و فقط طرح و خواسته مشتری چاپ می‌شود که همین امر سبب دقت رنگی در کار شما می‌شود.

انتخاب جنس، سایز و شکل چاپ

در فرم‌های عمومی شما محدودیت در انتخاب جنس، سایز و شکل را خواهید داشت و شما فقط می‌توانید جنس‌هایی را که در چاپخانه موجود است، انتخاب کنید؛ ولی در فرم‌های اختصاصی اصلا این محدودیت وجود ندارد.

رنگ

تست رنگ در فرم‌های عمومی و فرم‌های اختصاصی متفاوت است. زیرا در فرم اختصاصی این امکان وجود دارد که یک نمونه چاپی را شما قبل از چاپ اصلی مشاهده کنید؛ ولی در فرم‌های عمومی بدین صورت نیست.
در فرم عمومی تفاوت رنگ زمان چاپ و رنگ در کامپیوتر بین 10 تا 15 درصد می‌باشد؛ ولی در فرم اختصاصی، رنگ دقیقا مدنظر می‌شود. همچنین در فرم اختصاصی امکان استفاده از رنگ‌های پانتون و رنگ‌های ساختگی مانند طلایی و نقره‌ای وجود دارد.

کیفیت چاپ

در فرم اختصاصی کیفیت نسبت به فرم عمومی بالاتر است؛ زیرا در فرم اختصاصی امکان تفکیک رنگ وجود دارد و همین امر دقت چاپ ، دقت رنگ و کیفیت را افزایش می‌دهد.

زمان تحویل به مشتری

زمان تحویل چاپ فرم عمومی براساس جنس انتخابی، بین 6 ساعت تا 3 روز کاری زمان می‌برد. تفاوت تحویل‌ها با یکدیگر در قیمت آن‌ها می‌باشد و هیچگونه تفاوت کیفیتی با یکدیگر ندارند. زمان تحویل در فرم اختصاصی نسبت به فرم عمومی کمتر است.

تفاوت فرم عمومی و اختصاصی چاپ آفست

کلام آخر

انتخاب فرم عمومی یا فرم اختصاصی چاپ با شماست. با مطالعه مقاله بالا می‌توانید بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب را برای خود یا سازمانتان داشته باشید.

چاپ افست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟