نمونه کار فراسیتی

وبلاگ

ارزان‌ترین محصولات چاپ با طلاچاپ

شناخت انواع چاپ روی پارچه

چاپ روی پارچه

فهرست مطالب

شماره تماس مجموعه جهت سفارش مستقیم
09917271863
تهران، خیابان جمهوری،خیابان ملت، برج بهارستان، طبقه اول، پلاک 227

امروزه روش ها و انواع چاپ به حدی گسترده شده که همه‌ی نیازهای ما را برآورده می‌کند. اگر شما یک طرح پارچه‌ی خاص مد‌نظرتان باشد و نتوانید آن را در بازار پیدا کنید به راحتی می‌توانید آن را خلق کنید. مزیت این روش، کیفیت بالاتر و مورد پسند شماست. این نوع چاپ را چاپ روی پارچه می‌نامند. دقیقا موضوع صحبت ما در این مقاله انواع چاپ روی پارچه است. با ما همرا باشید.

چاپ روی پارچه چیست؟

به تکنیکی که حک کردن هرطرح و رنگی را روی پارچه‌ی خام به دنبال داشته باشد چاپ روی پارچه می‌گویند. این روش گستردگی دنیای چاپ روی بستر پارچه با جنس‌های متفاوت زیاد کرده. و این حق انتخاب را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا مطابق سلیقه خود پارچه‌های طرح‌دار با جنس‌های مختلف خلق کنند. ابزارهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. که در این مقاله با ان‌ها آشنا خواهید شد.

انواع چاپ روی پارچه

  • چاپ مستقیم راکتیو: از آنجایی که الیاف طبیعی در طبیعت وجود دارند، پس در شرایطی که تاثیرتولید پارچه و الياف برمحیط زیست اهمیت می یابد.
  • چاپ مستقیم پیگمنت:رنگدانه‌های نامحلول، که  مایل به ترکیب با الیاف نیستند، با عوامل اتصال دهنده بر روی الیاف تثبیت می‌شوند.
  • چاپ حرارتی: نوعی روش انتقال طرح یا تصویر روی پارچه است که به‌ وسیله پرس حرارتی و برچسب مخصوص انجام می‌شود. در این فرآیند برچسب برای روی لباس آماده و سپس با فرآیندی خاص به آن متصل می‌شود.
  • چاپ سابلیمیشن (تصعید): این نوع چاپ برای متریال دیگر هم استفاده می‌شود. مثل لیوان و بشقاب.
  • چاپ قالبی : با استفاده از شابلون‌هایی از جنس چوب، پلاستیک، فلز و کاغذ این نوع چاپ انجام می‌شود.
  • چاپ اسپری : از طریق گذاشتن شابلون روی پارچه اسپری را روی سطح می‌پاشند و طرح را پیاده سازی می‌کنند.
  • چاپ باسمه (کنده‌کاری): در این روش طرح مورد نظر روی قالب‌هایی از جنس مس و یا چوب کنده کاری و حک می‌شود.
  • چاپ روی پارچه دیجیتالی: این نوع چاپ به وسیله دستگاه انجام می‌شود و طراحی آن کامپیوتری است.

ماندگاری چاپ روی پارچه

چاپ روی پارچه چه مدت ماندگاری دارد؟

به طور کلی چاپ روی پارچه دوام و ماندگاری بالایی دارد. البته این مورد ارتباط مستقیمی با جنس و الیاف پارچه و همچنین نوع کار شما دارد. پارچه‌های نخی به علت فرسایش بیشتری که نسبت به پارچه‌های پلی‌استر دارند، رنگ و طرح را زودتر از دست می‌دهند. بعضی از پارچه‌های پنبه‌ای هم به قدری دوام و ماندگاری چاپ دارند که ممکن است پارچه بپوسد و از بین برود ولی همچنان چاپ روی آن پا بر جا باشد. انتخاب روش سابلیمشن( بالاتر توضیح داده شده)، بهترین گزینه است. با استفاده از این روش چاپ، طرح شما بعد از مدتی محو یا لایه‌لایه نمی‌شود. زیرا جوهر به جزئی از پارچه تبدیل شده است و صرفاً یک‌لایه بر روی پارچه نیست.

چاپ روی پارچه|مقرون به صرفه‌ترین روش تبلیغاتی

قیمت مناسب چاپ حتی در تیراژ پایین علت اصلی محبوبیت این روش تبلیغاتی است. قیمت چاپ با استفاده از این روش برای تعداد پایین بسیار کم‌تر از روش‌های دیگر است؛ بنابراین زمانی که طرحی را می‌خواهید در دفعات کمتری چاپ کنید گزینه‌ی مناسبی است. ولی اگر تیراژ چاپ بالا برود هزینه‌ی آن به علت گران بودن قیمت جوهر چاپ تصعیدی، تفاوت زیادی با سایر روش‌ها نخواهد داشت و حتی شاید استفاده از آن اقتصادی نباشد.

البته هنگام استفاده از این روش باید به این نکته توجه کنید که در انتخاب جنس بستر یا محصولی که می‌خواهید چاپ را بروی آن انجام دهید محدودیت دارید. چاپ تصعیدی(سابلیمیشن) به علت دمای بالا و فشار زیاد تنها بر روی اجسامی که ترکیب پلی‌استر یا پلیمر هستند امکان‌پذیر است.

کلام آخر

چاپ روی پارچه یکی از هیجان انگیزترین هنرهاست. در این روش هر طرح و رنگی که مورد پسند شماست قابلت حک روی این بستر را دارد. جالب اینجاست که این روش دوام زیادی هم دارد. در مقابل شستشو و مواد شوینده ماندگاری دارد. امیدوارم مقاله امروز شما را جذب کرده باشد.

چاپ تبلیغاتی روی پارچه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟