نمونه کار فراسیتی

وبلاگ

ارزان‌ترین محصولات چاپ با طلاچاپ

آشنایی با انواع روش های چاپ صنعتی

انواع چاپ صنعتی

فهرست مطالب

شماره تماس مجموعه جهت سفارش مستقیم
09917271863
تهران، خیابان جمهوری،خیابان ملت، برج بهارستان، طبقه اول، پلاک 227

شناخت انواع چاپ و آشنایی با کاربردهای هر روش، کار ساده‌ای نیست. زیرا چندین روش مختلف در این حیطه وجود دارد. امروز قصد  داریم در رابطه با چاپ صنعتی و انواع آن و همچنینن کاربردهای هر کدام توضیح دهیم. در این مقاله همراه ما باشید تا با چاپ صنعتی بیشتر آشنا شوید.

چاپ صنعتی چیست؟

وقتی صحبت از چاپ صنعتی به میان می‌آید، شاید در قدم اول کمی گیج‌کننده باشد. اما وقتی کمی به دور و برمان نگاه کنیم نمونه‌های زیادی از این چاپ را میبینیم. برای نمونه چاپ روی یخچال و فریزر و بسته بندی لوازم آرایش و خیلی از موارد دیگر پیرو همین چاپ هستند. البته که برای تولید و انتشار انواع تبلیغات، کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها در تیراژهای بالا هم بسیار استفاده می‌شود.

در اصل چاپ صنعتی یک روش رایج است که قابليت چاپ بر روی تمام سطوح صاف، دوار و تمام متریال‌ها را دارد. این سطوح شامل کاغذ و مقوا تا انواع محصولات تبلیغاتی مختلف و محصولات صنعتی تولید شده را در برمی‌گیرد.

جالب است بدانید در روش‌های مختلف چاپ مثل چاپ دیجیتال ممکن است تنها یک نسخه به چاپ برسد. اما قابلیت ثکثیر بالا در دستگاه‌های چاپ دیجیتال و همه ی انواع دستگاه‌های صنعتی برای چاپ ، یک ویژگی مشترک محسوب می‌شود.

کاربرد چاپ صنعتی

انواع چاپ صنعتی

این روش انواع گوناگونی دارد که چند دسته اساسی و پرکاربرد را در این قسمت نام میبریم:

  • تامپو پیرینت

این روش مرسوم‌ترین این نوع چاپ به حساب می‌آید. برای نمونه چاپ روی پنل اجاق گاز و قطعات فریزر یا روی بسته بندی محصولات آرایش و بهداشتی از این دسته هستند.

  • دیجیتال صنعتی

این روش چاپ یکی از جدیدترین متدها به شمار می‌رود. علت محبوبیت زیادی که دارد هم این است که کاربر به طور کامل می‌تواند سلیقه و نظر خود در طرح‌بندی و کیفیت آن اعمال کند.

  • لیتوگرافی آفست

برای چاپ کاغذ، مقوا، پلاستیک و روزنامه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • چاپ سه بعدی

برای چاپ تصاویر سعه بعدی کاربرد دارد.

  • چاپ فلکسو(flesk)

به طور کلی روی سلفون و پلاستیک و فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ صنعتی چیست

عوامل تاثیر‌گذار

مهم‌ترین عاملی که در چاپ صنعتی تاثیر مستقیم می‌گذارد، شناخت دقیق رنگ‌هاست. برای مثال اگر قصد دارید متنی که نوشته‌اید به مخاطب انرژی و هیجان تزریق کند، باید از رنگ‌های گرم و شاد در آن به کار ببرید. ولی اگر انتقال موضوع علمی یا تخصصی هدف شماست استفاده از رنگ‌های کلاسیک بهترین گزینه خواهد بود. استفاده از کالیته گسترده و تنوع رنگی به همراه دقت بالا می‌تواند این مسیر را کاملا متحول کند.

سخن اخر

برای بهره گرفتن از صنعت چاپ در کسب و کارتان، لازم دارید درباره انواع روش های رایج چاپ بیشتر بدانید. تا بتوانید با بهره‌گیری درست و به‌جا از نوع چاپی که به درد شغل شما بخورد بهترین راندمان را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟