این روزها برای تبلیغات و معرفی کسبوکار از روشهای مختلفی استفاده میشود. از تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، اینستاگرام و…. بهرهگیری میشود. یکی از این روش ها روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت است که در طراحی آن از لوگو، نام برند، نشانی، شمارههای مربوطه وبگاه و نشانیهای مربوط به کسب کار شما است.
تأثیر روانشناسی رنگ در کارت ویزیت
برای انتخاب بهترین روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت شما باید معانی روانشناختی رنگها را بدانید تا بتوانید بهترین رنگها را برای برند خود در نظر بگیرید. شما باید برای انتخاب رنگکارت ویزیت کاملاً درباره شخصیت افراد مراجعهکننده به خود بدانید تا بتوانید از رنگها، بهترین بازدهی را دریافت کنید. کارت ویزیت نماد شرکت و برند شما است برای همین شما باید بهترین انتخاب برای بازار کار خود را داشته باشید.
کارت ویزیت سفید
در روانشناسی رنگها رنگ سفید برای بازار کار و کارت ویزیت نمایانگر صداقت و سادگی یا شروعی نو است.
امروزه خیلی از کسب کارها از رنگ سفید برای پایه کار استفاده میکنند، برای همین بهترین انتخاب نمیتواند سفید باشد و رنگ سفید شما را از بقیه متمایز نمیکند. ولی اگر در لوگو خود از رنگ سفید استفاده کردید میتوانید از رنگ سفید در کارت ویزیت خود استفاده کنید.
کارت ویزیت مشکی
کارت ویزیت مشکی، برای استفاده در برند و کارت ویزیت نشاندهنده قدرت، جدیت و وظیفهشناسی است. استفاده از رنگهای طلایی و نقرهای بهعلاوه رنگ مشکی میتواند به کارت ویزیت شما جلوهٔ خاصی بدهد و شما را به چشم بیاورد.
کارت ویزیت آبی
کارت ویزیت آبی، شما را در چشم بیننده قابلاعتماد و صادق نشان میدهد. رنگ آبی به مخاطب حس آرامش را انتقال میدهد، اگر شما در کار مشاوره، روانشناسی و حسابداری هستید و میخواهید در ذهن مخاطبین فردی قابلاعتماد و صادق باشید بهتر است از رنگ آبی در کارت ویزیت خود استفاده کنید.
کارت ویزیت قرمز
کارت ویزیت قرمز بازار کار شما را بسیار فعال و پرشور نشان میدهد و همینطور رنگ قرمز توجه مخاطب را به خود جذب میکند قرمز با تحریک مغز بهراحتی میتواند حواس مخاطب را به خود جلب کند. بهتر است از این رنگ در روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت مواد غذایی و رستورانها استفاده کنید.
کارت ویزیت سبز
کارت ویزیت سبز به مخاطب شما حس تساوی، آرامش، ثروت و کمال را نمایش میدهد. رنگ سبز یکی از نشانههای طبیعت است که بهسلامتی و بهبودی اشاره میکند. رنگ سبز بیشتر انتخاب افراد ثروتمند و در خود پیامی از حرفهایگری و تولید ثروت را منتقل میکند. روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت سبز بیشتر برای مددکارهای اجتماعی و مشاورین خیریه استفاده میشود.
کارت ویزیت نارنجی
رنگ نارنجی نشاندهندهٔ امیدوار بودن است. رنگ نارنجی حس ماجراجویانه منتقل میکند و احساسات را تحریک میکند. کارت ویزیت نارنجی بهخاطر دلایلی که گفته شد برای آژانسهای هواپیمایی و کمپهای کوهنوردی و طبیعتگردی استفاده میشود.
کارت ویزیت زرد
رنگ زرد شادیآور است و حس شادابی را منتقل میکند. افرادی که از هوش بالایی برخورد دار هستند رنگ زرد را به بقیه رنگها ترجیح میدهند. رنگ زرد ذهن را تحریک میکند و تصمیمگیری را برای افراد آسانتر میکند. رنگ زرد بیشتر برای انجمنهای اجتماعی، مدرسها و طنزنویسان استفاده میشود. اما در استفاده از رنگ زرد باید دقت کرد؛ زیرا استفادهٔ زیاد از این رنگ حس استرس و اضطراب را منتقل میکنید.
کارت ویزیت فیروزهای
رنگ فیروزهای سمبل درخشش، تفکر و ارتباط است. کارت ویزیت فیروزهای بیشتر برای صنایع تکنولوژی به کار میرود و این رنگ برای کسانی که با تکنولوژی سروکار دارند بسیار مفید است. این رنگ افکار مثبت را به چشم بیننده انتقال میدهد.
کارت ویزیت بنفش
رنگ بنفش نماد پیوند بین روح و جسم است. بنفش نشاندهنده تخیلات و معنویات است. کارت ویزیت بنفش برای افراد هنرمند و شعرا استفاده میشود که مخاطبین چنین سبکهایی از چنین روحیههایی برخورد دارند.
کارت ویزیت صورتی
رنگ صورتی از خود بازتابهای زیادی دارد در بعضی جاها معنی ترحم میدهد. همینطور رنگ صورتی نشانه مراقبت و پرورش است، رنگ صورتی حس لطافت و زیبایی را انتقال میدهد پس برای کسبوکارهای زیبایی و آرایشی بهداشتی بسیار توصیه میشود.
کارت ویزیت طلایی
رنگ طلاییرنگی بسیار لوکس است و حس تجملگرایی و ثروت را انتقال میدهد. یکی از نشانهای این رنگ موفقیت و پیروزی است؛ ولی در استفاده از این رنگ بسیار باید دقت کرد؛ زیرا استفاده مکرر این رنگ احساس غرور کاذب ایجاد میکند. رنگ طلایی برای فروشندههای اجناس گران و وکالت استفاده میشود.
کارت ویزیت نقرهای
رنگ نقرهای برای مدرن بودن و تکنولوژی است. برای کارت ویزیتهای نقرهای بسیاری از رنگها استفاده میشود. پیشنهاد ما برای شما استفادهکردن از رنگ آبی است. رنگ نقرهای در کارت ویزیت میتواند برای شرکتها و بیزینسهای بزرگ استفاده شود؛ زیرا این رنگ بسیار شیک و ترکیب آن با رنگهای دیگر بسیار توجهها را به خود جلب میکند.
روانشناسی رنگ
روانشناسی رنگ، محک سنجش شخصیت هر فرد بشمار میرود. هر یک از رنگها روی هر فردی اثربخشی خاصی در روح و روان فرد دارد و رنگها میتوانند وضعیت روحی و روانی هر فرد و مشخص کنند. رنگها در زندگی ما میتوانند تأثیر بسیار زیادی داشته باشند آنها حتی میتوانند در تصمیمگیریها و جلبتوجه ما به یک موضوع تأثیر زیادی داشته باشند.
بهترین رنگها برای کارت ویزیت
روانشناسی رنگها یک بحث علمی است که میتواند تأثیر زیادی در کار و بازاریابی شما داشته باشد برای همین شما باید بهترین رنگها را برای تبلیغات و کارت ویزیت خود انتخاب کنید. منظور از بهترین رنگها استفاده از رنگهای شاد یا رنگهای کلاسیک نیست؛ بلکه شما نسبت به حرفه و شغل خود و مخاطبین کار خود بهترین رنگها رو انتخاب کنید.
ترکیب رنگها در کارت ویزیت
شما نیازی نیست که در انتخاب رنگ عجله کنید و حتی رنگهای خیلی خاص را انتخاب کنید؛ بلکه با استفاده دو تا سهرنگ شما میتوانید شایستهترین و بهترین بازخورد را از کارت ویزیت خود بگیرید.
تأثیر رنگ در بازار کار
در تحقیقات جدیدی که تحت عنوان تأثیر رنگ در بازار کار پژوهشگران دریافتند که ٪۹۰ از داوریهای سریع میتواند از رنگها تأثیر بگیرد. حتی برند شما میتواند به رنگ خاصی معروف شود. بیش از ٪۹۳ میتوان با رنگها به جذابیت برند خود اضافه کرد.
تأثیر کارت ویزیت در ارتباط
تاریخ کارت ویزیت به زمانهای قدیم و کهن بر میگردد. در زمانهای دور برای دیدارهای مهم پادشاهان قبل از ملاقات پوست نوشته و یا نامهای برای ملاقاتکننده ارسال میکردند تا در آن خود را بهصورت کامل معرفی میکنند. این کار پادشاهان نوعی واکنش و معرفی خود به دیگران بود تا بتوانند بهتر ارتباط برقرار کنند.
کلام آخر
برای انتخاب و جذب مشتری و مخاطب بیشتر عوامل بالا را حتما در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید. روانشناسی رنگ در طراحی کارت ویزیت خیلی تاثیر دارد و باید در انتخاب رنگ دقت کرد.